Ratkaisut – Solutions 2016

 

Onnittelut historian ensimmäisille Hyvinvointi-hackathon -voittajille!

Parhaaksi ratkaisuksi tuomaristo valitsi ratkaisun Vanhuksen avuntarpeen automaattinen tunnistaminen, joka tunnistaa verkkokameran kuvasta, kaatuuko vanhus kotonaan, ja jonka perusteella on mahdollista lähettää apua paikalle. Muistisairaillekin soveltuva ratkaisu on edullinen ja lisää yksin asuvan ikäihmisen turvallisuutta. Voittajatiimi Kim Salmi ja Max Salmi palkittiin paikalla Ultrahackin Health Trackissä 25.-27.11.2016

Toinen sija

Tiimin Iloiset innostajat ratkaisu DigiKamu yhdistää ikäihmiset ja vapaaehtoiset digitaalisesti.  Tavoitteena on tukea ikääntyvien parissa tehtävää vapaaehtoistoimintaa.

Tiimi: Laura Sormunen, Eero Riikonen, Yina Ye, Miikka Jukkola, Merja Korpela, Jari Peltola

Kolmas sija

EasySocial-portaali ikääntyville ihmisille helpottamaan yksinäisyyttä.

Ryhmän jäsenet: Eficode – Juuso Jalava, Joonas Jauhiainen, Sebastian Muroma, Joonas Vainio

Kaikki ratkaisut löytyvät sivun alaosasta (Eficodea lukuunottamatta).

 

Congratulations the first Wellbeing Hackathon winners in history!

First prize: webcamera solution that detects if an elderly person falls on the floor.

  • Team: Kim Salmi, Max Salmi
  • Challenge: How to increase the safety of elderly people living alone.

Second prize: DigiKamu – DigiPal, solution that combines elderly people and volunteers in a digital way.

  • Team: Laura Sormunen, Eero Riikonen, Yina Ye, Miikka Jukkola, Merja Korpela, Jari Peltola
  • Challenge: To support voluntary work with the elderly.

Third prize: Easy Social portal to decrease the loneliness of elderly people.

  • Team Eficode: Juuso Jalava, Joonas Jauhiainen, Sebastian Muroma, Joonas Vainio

You can find all the solutions (except Eficode for the time being) below.

 

Palautekysely osallistujille – Feedback survey for participants

Hyvinvointi-hackathon saa jatkoa ensi vuonna. Hyvä osallistuja, anna meille palautetta tapahtuman kehittämiseksi. Pyydämme vastaamaan 31.10.2016 mennessä. Kiitos!

Dear participant, how did you find Wellbeing Hackathon? Please answer our feedback survey by 31st Oct 2016. Thank you!

 

Kaikki ratkaisut – Solutions

  • Ratkaisu ikäihmisten turvallisuuden parantamiseksi voitti Hyvinvointi-hackathonin pääpalkinnon.

Tiimi: Kim Salmi, Max Salmi

 

 

  • EasySocial-portaali ikääntyville ihmisille helpottamaan yksinäisyyttä.

Tiimi: Eficode – Juuso Jalava, Joonas Jauhiainen, Sebastian Muroma, Joonas Vainio

  • DigiKamu yhdistää ikäihmiset ja vapaaehtoiset digitaalisesti. Ratkaisu valittiin toiseksi parhaaksi Hyvinvointi-hackathonissa.

Tiimi: Laura Sormunen, Eero Riikonen, Yina Ye, Miikka Jukkola, Merja Korpela, Jari Peltola

  • Social Samurai solution
    Challenge: Socially excluded teenagers have less control of their daily life. Currently lot of money and time is wasted and the amount of socially excluded teens is increasing every day. No current applications that encourage teenagers to do things that they are capable of.

  • Yhteiskeittiö Kattila ja Kaveri – Common Kitchen

Ratkaisu yhdistää ruoan ystävät ja yhteisöllisyyttä kaipaavat ja tarvitsevat

Tiimi: Aseem Sood, Joonas Myhrberg, Virpi Palviainen, Vesa-Matti Keskilammi ja Riitta-Maija Hämäläinen

  • Hyvinvointi näkyväksi -ratkaisu auttaa syrjäytymisvaarassa olevia nuoria

Älypalvelunkäyttäjä löytää oman hyvinvointinsa, itsetunto ja itsetuntemus lisääntyvät

Auttaa asiakasta havaitsemaan jo elämässään olevan hyvinvoinnin

  • Auntien Losing My Mind -ratkaisu auttaa omaishoitajia heti uuden elämäntilanteen alkaessa. Suomessa on 350 000 omaishoitajaa, joten tarvetta on. www.auntie.fi
Tiimi: Mervi Lamminen, Oliver Lindqvist, Siiri Eljaala, Petra Auramo

  • GeroCon-ratkaisu tarjoaa ikääntyneelle yhteisöllisyyttä hänen omilla ehdoillaan